torek, 11. maj 2010

Dnevnik opazovanj



Februar 8 2010

Temperatura : -8 celzija
Vidljivost : kar v redu, čeprav moti svetloba luči opazujem

Najprej sem si ogledal Jupiter, lunce nevidljive zelo nizko na obzorju kašne 5stopinj azmita ga že ni več...
Na nebu se je kot prvi pojavil Orion z njegovo najsvetlejšo zvezdo Betlegezo magnitude 0,45, zelo dobro je bila vidna meglica M42
znotraj zveze oblečene v mehek blažen plašč. Samoroga sem izpustil je slabo vidljiv, na hitro sem pokukal v ozvezdje Velikega pes z zvezdo Sirij pa M41
razsuto kopico, vseh članic te kopice nekje 100 zvezdic. Auriga oz Voznik spregledal NGC 2281 kar oddaljena od druge najsvetlejše zvezde Bete Menkalinan ostale razsute kopice dobro vidne M37,M36,M38 tako neverjetno lepo opažene.
V Dvojčeku M35 odprta kopica, Eskimo planetarna meglica NGC 2392 iskana je pa to malo pod 63 gem v daljnogledu nevidno.
V Biku M1 lepo viden ostanek supernove, Heliade in Pleade. Ozvezdje Ovna krasijo 4 svetlejše zvezdice najsvetlejše Alfa Hamal in Beta. Viden tudi Triangel in njegova galaxia M33 težko a difuzna večja packa.Pod Almaakom v Andromedi vidna odprta kopica NGC 752 ter seveda slavna andromeda M31 res lepo opazna, nadaljeval sem v Pegazu
nič kaj vidno pa tudi svetlobno onesnaženje v ozračju. Kasiopea sledil sem zvezdi Ruchabach in okoli nje zasledil 3kopice M103 malce
bližje še NGC 669 ali 663 in malce levo od zvezde še NGC 457. oplazil sem se skozi rimsko cesto v zenitu Perseus čudovito ozvezdje polno zvezd
najbolj opazna zvezda Mirphak magnitude 1.75 , lepo vidna kopica M34 malo nižje od druge najsvetlejše v tem ozezdju modrega Algola magnitude 2.
V Menkibu "Ksi nad njo se zavedal obstoja veličastne rudeče meglice drugače imenovane California nebula.
In še za konec ura 23h prvč videno ozvezdje Puppis še nepopolno na severni hemosferi kopica M93. Lahko noč

Februar 9 2010


Prek obsrvatorija v Ameriki
Objekt: Kvazar 3C-273
Start Exposure: 02:51:18
Exposure Time: 60.00 sec

* Razdalja: 2 milijardi svetlobnih let
* Ozvezdje: Devica

Čeprav je videti kot običajni zvezda je 3C273 pravzaprav v daljni galaksiji z ogromno črno luknjo v središču.
Požrešna črna luknja je tako svetlobna da sije svetlejše za trilion sonc. In dejstvo, 3C273 je ena od najsvetlejših objektov v vesolju.
Mogoče zgleda manj impresivno kot kašen drugi objekti svetloba, ki je tu zajeta začne svojo pot življenja ko na Zemlji ni bilo nič,ampak samo bakterije!

3C-273 ima označbo tudi HIP 60936 pa PGC 41121 "Stellarium magnituda 12.9



Februar 12 2010

Na JZZ kašne 8 do 5stopinj azimuta ugledal prvič Venero Magnitude -3.57, dokler jo niso lepi barviti oblaki zakrili, kar pa me je danes
fasciniralo je bilo opazit oblakce z barvito lepo, nežno barvno mavrico, namreč spodnji pas oblaka je imelo beli prehod v roza in zeleno barvo ta pojav
se tudi imenuje irizacija kadar so deli oblakov zelo fini te sestavljajo vodne kapljice enake velikosti, lahko lom svetlobe, ki gre skoznje, povzroči barve
govorim o irizaciji ali mavričnih oblakih. Da sem se pripričal če rez sm ugledal Venero mi je potrdilo opazen svetel objekt kasneje na nebu Jupiter
trenutno 8 stopinj azimut opazen na nebu ura 17:36 opazovanje se nadaljuje pregled še messarjevih objektov, heliade in pleade itd...

Februar 13 2010

Maškarada moteno opazovanje, na zahodnem delu zahaja Sonce, večje plasti oblakov moti opazovanje Venere ugledal Jupiterja ravno zahaja.
Danes sem se malo drugače angažiral na opazovanje s sabo sem vzel tudi flašo soka in knjigo gledamo ozvezdje za binota. Vlaga je delala svoje
kjub mrazu je opazovanje začelo malo sem prej pošpeglal na okoli na pamet kje vem kaj se nahaja slavna andromeda itd.. potem sem se zagledal v GEMINI
ozvezdje Dvojčka opazoval sem oddaljene zvezde in to tudi do 5000x svetlejše od našega Sonca, pulzar v M1.... pa kopico ne opazena kopica težko zaznavna tudi v teleskopih.

Februar 14 2010


Skupaj z Petro sva se odpravila na vrh Ročinja na jasi gledala nebo, Perzej v zenitu, Auriga - kočijaž, Mars v raku, mali pes, Sirij svetleča zvezda najbolj je
osupnila ob pogledu na slavno M31 Andromedo, všeč sta ji bili Plejade v daljnogledu sam sem previrel tudi galaxiji M81 in 82 Bode's Nebulle vidna v Velikem Medvedu...
Orion res lepo viden v zimskem času pokazal sem slavno meglico M42 kjer se rojevajo nove zvezde, opazovanje smo kaj hitro končali kljub mrazu hehe.

Februar 15 2010

Joj ta dan je bi pa res vsaj z začetka neučakan na prihod Venere na nebu, skozi binota vidna svetlejša premikajoča pikica Venera v ozadju rahlo belkasti oblaki obarvano
z rozastimi progami, je pa tudi moje horoskopsko znamenje. Venera glede same mase in velikosti zelo podobna naši Zemlji za malo je manjše, temperatura na njej je tam okoli 450-470°C
kar je res veliko, posledica Co2 v ozračju planeta tega je 96% ostalo dušika je kot pravijo da green house effect globalno segrevenje namreč zgornja plast ne dopusti uhajanje s tem odbiva
in se ozračje segreva na višji višini atmosfere je tam nekje 32°C. Še ena zanimivost Venere je da nosi ženska imena planet naj bi namreč bila boginja edini pripadnik moškega spola je gora
kašnih 11km visok imenovan Maxwell, kasneje se je pooblačilo lunce Jupiterja nisem videl.

April 6 2010

Evo po dolgem času se spet oglašam danes je bil pa res poseben dan za opazovanje kot prvo sm si ogledal na Z delu ob sončnem zahodu Venero in njeni ljubimec Merkur. Napravil sem par
fotografij in posnel filmčke za nadaljno obdelavo slik. Vlaga pa transparenca je bla kar zadovoljiva tam dam oceno ene 8 pol kasneje pa malo slabše se pa opazi da opazovanje v pomladnih dnevih
ni več tisto kar je blo v zimskem. Kasneje sem se z binotom odpravil na opazovanje DSO kot prva si ogledal dvojčka opaziš ju po zvezdi Castor pa Polux in v njem njegova vidna razsuta kopica M35 pa ozvezdje Voznik
z 3 kopicami M37 M36 M38, nižje na obzorju tudi v Kasiopeji vidna kopica NGC 457 pa Perzej s kopico NGC 1529 mislim da prvi krat vidna. Planetek Mars pa Saturn arhivirana in opazovana.
Spika vidna V Devici zelo me je pa presenetlo V ozvezdju Coma Berenices zelo svetle zvezdice tam ene 5 magnitude označbe 12,13,14,15,16,17Com itd.
V Cenes Venatici prvič vidna galaxyija M94 od tam pa sem se odpravil še na veliki Medved ozvezdje in našel galaxijo M101 7.7M.
V Bootes najdu najsvetlejšo zvezdo Arcturus pa kopico M3 pravzaprav ta spada v ozvezdje Canes Venatici pol pa še Corona Borealis vidna pa končno pričakovano ozvezdje Herkul s prelepo kopico
M13 pa M92 aja pa V levu mislim da opazna zelo svetla zvezda HIP 49220 ene 6M kar se pa mislil da je asteroid Vesta nič hudega sem pa prepričan da tudi tega nisem spregledal oplazil sem pa le jo.
Mačke lahko noč, glasna Sova ki mi je glasno pela celo noč ti pa tudi.




April 7 2010

Večer je lep sploh pa Venera in Merkur tudi Saturn je bil res nežno rumene barve spokojen . Na kratko bom opisal kaj sem videl in kaj novega. V Devici cela jata galaxyij nč vidu malo navzgor proti
Coma Berenices spet lepo vidne razsute zvezdice pa nov viden objekt kopice M53 malo levo Canes venatici M3 vidna. Pol pa akcija v napad na galaxije vidna Wkirpool M51 pa M101, dvozvezdje Alkor&Mizar
pa Bode's nebulae galaxy M81 pa M82 lepo vidna. Danes viden tudi Minor Leo drugače mali lev lociran takoj nad velikim Levom no ko sm že pri levu se zalitem še na o E leo tam najdem asteroid Vesto kašne drugi največji v našem solarnem sistemu 500km premera. Galaxiji M65 M66 ta pa je svetlejša od sosednje. Ne igra pa vloge tu magnituda galaxije skratka pomembena je tu razdalja v dolžino galaxije ta pa je lažje opazna če skupek svetlobe v sami točki. Klasika ozvezdje Voznik, Dvojček, Kasiopea kot včeraj no pa še ta kopica M103 open cluster. To za danes vse nebo je malo prekrito z dimom nočnih dimnikov grem počivat še eno štravbo pojem pa kozarec mleka.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Moonsk1

Moonsk1
Foto: MP date: 22.5.2010 time: 23:13

Moonsk2

Moonsk2
Foto:MP datum: 23.5.2010 čas: 20:41

Knjiga

Knjiga
moja nekdanja profesorica

Binocular Mounts

Links:

1 2 3 4 5 6 7 8


part of milky way

rimska cesta

Vodič po vesolju

Luna avtor:Dmitry Makolkin

Luna  avtor:Dmitry Makolkin
Luna da padeš dol

AstroViewer

current night sky over Ljubljana
Sky map by AstroViewer®

Crop Circles

Sprehod skozi vesolje